Documenten

 De Ring vanuit Waterloo

Zie de filmversie

De Ring – What else ?

Studenten in “Architecture et Paysage “(La Cambre – Horta,  Master – 1ste jaar ) hebben het onderwerp bestudeerd en hun werken voorgesteld – gemaakt  met enthousiasme.

C.Dauchy – D.Eyben – Y.Hirsh – B.Louwette

S.Collard – S.Dubois – C.Heymans – T.Vaisse

E.Cordier – J.Danvin – T.Fischer – F.Manecy

L.Clabots – L.Delecluse – V.Dupont

M.Boutelier – T.De Villegas – R.Lefevre – J.Maekelbergh

A.Dupire – C.Jamot – W.Proust – M.Thill

Société Agora – 1081 Bruxelles.

Waarom het noodzakelijk is de snelheid te verminderen in intens verkeersgebied 

of waarom niet 70 km / u?

Een compilatie van artikelen in die zin

Actu-Environnement 2003

Na het Klimaatplan 2003, bespreekt het Franse agentschap de vermindering van de toegestane snelheid op snelwegen om broeikasgassen (BKG) te verminderen

FNTR (Le Monde) 2007

De Nationale Federatie van Road Transport (Frankrijk) stelt voor, de snelheid van de vrachtwagens terug te brengen op 80 km/u, om dezelfde reden.

Bond Beter Leefmilieu (BBL) 2007

Gaf opdracht aan het onderzoeksbureau Transport & Mobility (Leuven) voor een onderzoek “Maximum Snelheid op autowegen”, studie gepubliceerd in 2008, met de nadruk op:

  • Een diagram van de uitstoting van bezoedelde stoffen, beperkt tot het minimum aan 70 km/u (p 22); dit impliceert tevens minimaal verbruik.

BBLr

  • Een studie van de mobiliteit bij de beperking van 120 tot 110 km/u. Uit de snelheidsmetingen blijkt overigens dat de maximaal verkeer tussen 60 en 70 km/u kan.
  • dat we de snelheid moeten verminderen om de veiligheid te verhogen (bij een vermindering van 120 tot 70 km/u, voor hetzelfde verkeer, zijn er 9 keer minder doden en 3 maal minder gewonden).

Zee artikel BBL

Delft 2009 Commission on Environment

« Langzamer is Zuiniger », een studie tussen 130 en 80 km/u

http://www.ce.nl/publicatie/langzamer_is_zuiniger/937

Slate 2011 een realisatie in de VS

“Waarom het verkeer beter verloopt als auto’s langzamer rijden”

(naar analogie van rijst in een trechter: hoe langzamer uitgegoten, hoe sneller het zinkt)

http://www.slate.fr/story/45397/voiture-vitesse-embouteillage-harmonisation

APRR 2013 (snelwegen, Frankrijk) “Langzamer rijden om op tijd aan te komen”

http://www.aprr.fr/fr/actualites/rouler-vert-rouler-moins-vite-pour-gagner-du-temps

La Croix 2015

Citeert het Franse Milieuagentschap ADEME  : “Luchtvervuiling en maximum snelheid”

Zie artikel ADEME

ACTU_ENVIRONNEMENT 2015

Zelfde onderwerp en de bevoegdheid van de prefecten in semi-stedelijke gebieden.

http://www.actu-environnement.com/ae/news/pollution-air-prefets-limiter-vitesse-autoroutes-25846.php4

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien